+Follow








Hey readers♥. I'm Nurulsyahira Amira Abd Hamid . 16 years old. Stay at Perak. In relationship with Muhammad Azmin ♥ . Please be nice here and no haters or copypaste here. Thankyou :D facebook


Meet The Owner
Just walking and walking to future

Name : NurulSyahira Amira Abd Hamid
Famous as : Mira and Anak Bear
Birthday : 08/09/1997
Age : 16 years old :)
Stay at : Perak
Status : In relationship

Favorite:
- Make a new friendship
- Blogging
- Chocolate, m&m
- Domo
- Blue, Purple , Red , Pink , White , Black
- Readers, followers

Non-favorite:
- Anons, Haters
- Liar, Arrogant
- Slow internet line
- To forget someone we were close to him/her.
- Hypocrite
- Insects
- Timeline




Be the best, dont dissapointed someone
Get something wrong in here? Ask me!



Behind the skin
Some people help me :D

Originally layout by Aulia Septiya
Big helped from Gyapo and Capitol
Other from Adobe Photoshop CS5, Photoscape, Ziera and Colourlovers

7 cara untuk memahami kata kata wanita
Saturday, February 18, 2012 @ 3:26 PM // leave a comment? [0 letters]

hey readers , okayy . nie untuk LELAKI sahaja okay ? . hahaha , perempuan pun boleh baca juga , tapi ini untuk pengetahuan lelaki . atetete , okay lahh , tak nak mengarut . babaii . 

Credit : Lyssa

(1) Fine!- Adakah lelaki memahami apabila pasangan mereka menyatakan perkataan Fine! ? Kebiasaannya , para wanita yang meluahkan perkataan ini kerana mahu menghentikan perdebatan yang sedang berlaku . Sebaiknya, apabila mereka sudah mengeluarkan kata-kata ini , seharusnya lelaki perlu untuk memberikan ruang supaya mereka bertenang. Cuba elakkan daripada terus memberi tekanan kerana ia akan meningkatkan lagi pengaruh emosi mereka. Apabila sesuatu perbincangan dipengaruhi emosi pasti sukar untuk mencari jalan penyelesaian. hehh ~


(2) 5 minit- Apabila wanita menyatakan mereka memerlukan masa 5 minit untuk bersiap , korang korang yang lelaki ni perlu bersedia untuk menunggu sekurang-kurangnya setengah jam . haha . Lelaki perlu memahami bahawa kecantikan adalah perkara utama untuk wanita , terutamanya apabila keluar bersama orang yang mereka sayang . So , harap bersabar lah menunggu kami-kami ni bersiap ye , cik abang . HEE :)


(3) Takda apa-apa- Apabila wanita menyatakan seperti ini , ia adalah petanda awal bahawa perang akan berlaku sekali lagi sekiranya masalah belum lagi dapat diselesaikan . haha . So , lelaki seharusnya bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan yang akan berlaku dan memahami bagaimana cara untuk mengatasinya. Be gentle lah !


(4) Sukahatila (nada sinis)- Apabila wanita menyatakan sukahatila , ia sebenarnya memberi maksud larangan terhadap lelaki untuk melakukan sesuatu perkara itu . Jangan lakukan perkara tersebut untuk menunjukkan bahawa anda berjaya memahami mereka . Hati-hati lah ya !


(5) Whatever!!- Dengan kata yang lebih mudah difahami adalah ia bermakana bahawa wanita tersebut menyatakan “SAYA BENCI AWAK!!”


(6) Takpe, saya ok- Apabila wanita meluahkan kata-kata ini , ia bermakna mereka sedang memikirkan mengenai hubungan anda . Adakah hubungan tersebut mampu membawa kebahagian , mempunyai masa depan yang cerah , dan sebagainya. Anda seharusnya belajar untuk memahami mereka dan berusaha memberikan mereka keyakinan terhadap hubungan anda semula. Ada paham ? hehe .


(7) Hmm .Dah agak dah- Kenyataan ini biasanya menunjukkan bahawa kesalahan yang serupa dilakukan oleh seseorang lelaki untuk beberapa kali . Ia juga merupakan satu tanda bahawa mereka telah berasa bosan dengan sikap buruk anda. Haa siapa suruh ulang kesalahan yang sama kan ? Hambekk ! haha :)