+Follow








Hey readers♥. I'm Nurulsyahira Amira Abd Hamid . 16 years old. Stay at Perak. In relationship with Muhammad Azmin ♥ . Please be nice here and no haters or copypaste here. Thankyou :D facebook


Meet The Owner
Just walking and walking to future

Name : NurulSyahira Amira Abd Hamid
Famous as : Mira and Anak Bear
Birthday : 08/09/1997
Age : 16 years old :)
Stay at : Perak
Status : In relationship

Favorite:
- Make a new friendship
- Blogging
- Chocolate, m&m
- Domo
- Blue, Purple , Red , Pink , White , Black
- Readers, followers

Non-favorite:
- Anons, Haters
- Liar, Arrogant
- Slow internet line
- To forget someone we were close to him/her.
- Hypocrite
- Insects
- Timeline




Be the best, dont dissapointed someone
Get something wrong in here? Ask me!



Behind the skin
Some people help me :D

Originally layout by Aulia Septiya
Big helped from Gyapo and Capitol
Other from Adobe Photoshop CS5, Photoscape, Ziera and Colourlovers

Hadiah yang bermaknaaa ♥
Wednesday, January 1, 2014 @ 5:21 PM // leave a comment? [0 letters]


/Assalamualaikum\

" Percintaan adalah sesuatu yang meninggalkan kesan abadi di dalam diri. Menyayangi dan mencintai mira adalah sesuatu yang wajib bagi amin. Pergaduhan atau halangan yang kita tempuhi makin mengeratkan kita. Amin sayang mira selamanya. " - Muhammad Azmin Bin Azizan.

Hai semuaaaa. Selamat tahun baru^^ . Harap tahun 2014 ni tahun yang bermakna untuk aku. Tahun ni aku Spm . Aku dah taknak main main lagi. Fokus untuk pelajaran pulak lepas ni. Dah tak nak asyik online dah. hahaha . Ayah aku pun dah bagi warning. Pheuww , terpaksa lah berpisah dengan laptop nd broadband ni. tsk tsk *lap air mata*

Okay hari ni aku nak share sikit. Sikit je tak banyak kot. hahaha. Kat bawah ni ada gambar hadiah yang aku dapat pada tahun 2013. Cewahh . hahaha. Semua hadiah ni amin yang bagi kat aku. Semuanya aku simpan elok elok. K taknak mengarut dah. baca je :)


Okay yang ni aku tak tahu lah nama ape. hahaha. aku cuma panggil tali je. Masa ni aku dapat masa bulan 7. Yelah bulan 7 je baru aku berani jumpa dengan amin. Sebelum ni mana ada jumpa dia. Malu punya pasal. hahaha. Jadi tali ni lah barang pertama yang aku dapat. Sebelum dapat tali ni selalu lah juga nampak kat beg amin. Aku pun fikir juga apa lah amin ikat kat beg dia tu. hahaha. Jadi aku ikat tali ni dekat kotak pensel aku.Masa tu masa balik sekolah. Jalan dengan amin lepas tu masa lalu dekat laluan nak pergi makmal tu amin tetiba je bagi tali ni. Aku masa tu memang terkejut. haha. aku ambik nd sempat lagi dia komen pasal tangan aku. Dia cakap " Keciknya tangan mira" . Hahaha. Kalau tangan besar karang pelik pulak bila tengoknyaaa. 



Yang ni pun aku taktau nama apa. Amin pun taktau nama apa benda ni. hahaha. Dia cakap dia buat sendiri benda ni. Ikut kreativiti sendiri. Rasanya aku ada post pasal ni. Aku dapat ni masa 19/7 . Masa bulan puasa . Dan masa tu kali terakhir aku jumpa amin nd duduk dekat anjung tu. Anjung ke? Ahhh lantaklah . taktau nama tempat tu. haha. Jumpa dia nd duduk kat situ kali terakhir sebab kena kantoi dengan ayah aku masa tu. hahaha.



 Yang ni hadiah yang ketiga aku dapat. Hehehe. Yang ni pun aku dapat masa bulan puasa. Aku dapat satu haribulan lapan. Mula mula aku dapat owl necklace dulu. Masa ni memang aku terkejut gila lahhh. Aku tahu yang dia ada beli tapi aku tak tau yang dia bawa rantai owl masa tu. Sebenarnya owl ni dah lama aku nak. Masa aku form 2. Amin tahu semua ni pun sebab dia ada baca post lame aku yang aku teringin rantai ni. Masa tu tengah jalan dengan dia. Aku pandang depan masa tu. Dia jalan tepi then dia panggil aku nd cakap " mira tengok ni " . Tak silap aku lah . Aku pun tengok nd terkejut kot. hahaha. Mau ternganga aku masa tu. Memang gembira gila lah aku masa tu. Yang rantai mustache tu pun sama. Dia buat cara yang same juga. Tapi tak terkejut mana macam aku dapat owl tu. Sebab aku tahu yang dia nak bagi mustache. Tapi masa tu pun aku memang senyum. Senyum gembira. Hahaha. Senyum nampak gigi. Pheuwwwwwwwww. Amin suka buat kejutan. Dia orang pertama yang buat aku macam ni. Boleh sakit jantung aku kalau buat kejutan macam ni. hahaha.



Ini pun dapat masa bulan puasa juga. hahaha. Sebelum dapat jam ni , aku selalu pakai jam dia. Tu pun kimi yang pinjam jam amin lepas tu bagi aku. Haaa bagi aku memang aku lah yang pakai. Tu pun aku nak pulangkan tapi amin cakap nanti je lah. Jadi pakai je lah x) .  Lepas tu amin minta balik jam tu. Hmm rasa sedih pulak masa tu. haha. Tapi dia cakap tu jam dia nak bagi kat mak dia. Rasanya lah. Amin ada cakap yang dia akan belikan jam baru untuk aku. Haih , ape? korang nak cakap aku memang nak jam baru? Haha, takde maknanya. aku bukan orang yang suka memintak. Aku tak harap pun dia beli jam baru. Sebab apa yang dia bagi sebelum ni pun dah cukup untuk aku^^ .

Okay jam yang atas ni. Aku dapat masa balik sekolah juga. haha. Masa tu ada tadarus. Tapi dah balik dah masa tu. Masa aku nak pergi dekat kereta tu lah amin bagi jam ni kat aku. hahaha. Aku tak tahu lah yang ayah aku nampak ke tak. Tapi aku rasa nampak xD . Lepas dapat jam tu terus aku simpan dalam poket. Setiap kali bateri jam tu lemah. Mesti aku rasa takut gila. Sebab takut bateri jam tu mati. Setiap kali bateri lemah mesti aku pergi tukar. Haha XD . Sayang kot jam tu. Sampai sekarang aku pakai lagi jam tu. Hehehehe.


Haaa yang ni hadiah birthday aku. Birthday aku masa tu hari Ahad tapi amin bagi hari selasa. hahaha. Hari isnin tu kawan aku kenakan aku. Perghh serius ahh . memang kecut perut aku masa tu. menangis aku. haha. terharu bebbb . Tak pernah kena macam tu. Masa dapat hadiah ni. Aku asyik tengok je ayat dia tu. Hehe. Bagi aku ucapan dari amin tu pun dah cukup untuk aku. Nak letak atas meja tapi hmm dia punya tu dah patah. Kaki dia dah patah jadi tak boleh nak letak -.- . Bukan aku yang patahkan kkk. Masa dapat tu dah patah. Heeuuwwww.


Haaaaaaaa, yang ni aku aku dapat masa bulan sepuluh. Empat haribulan sepuluh. Masa ni cukup 6 bulan aku couple dengan dia. Masa ni hari jumaat . Aku masa tu cuma bagi surat je dekat amin. Cadang nak bagi dua surat. Tapi tak jadi. Sebab surat satu lagi tu aku malu nak bagi dekat dia. hahah. Jadi cuma satu je aku bagi kat dia. heee. Masa ni aku nak turun tangga. Nampak amin. Memang senyum dulu^^. Sampai je kat dia terus dia campak benda ni atas buku aku. Aku masa tu memang terkejut. Sebab tiba tiba je dia campak. Tak sempat nak tengok . haha. Aku pegang je lepas tu aku belek. Apa benda lah ni kan. Sampai je rumah . Haa ambik kau. Banyak gila kot. Satu satu aku baca. semua sekali ada 41. Banyak gila kan ? Senyum sorang sorang aku bila baca semua ni. Bila aku sedih. Aku baca je lah semua ni. Semua ni dapat legakan hati aku^^ . Aku namakan semua ni TOPUP CINTA

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okayy habis dahh. Esok dah sekolah. Hehe. Tak ready lagi kot! . Takut ni haaa -.- . Bila ingat balik masa aku mula mula pindah sekolah ni. Rasa malu pun ada. haha. Hari pertama sekolah, aku sorang sorang je masa tu. Aku jadi pendiam je masa tu. Maklumlah budak baru kan. Kawan pertama aku kat sekolah tu Shira. Dia lah yang bawak aku ronda ronda kat sekolah tu. Haha. Hari kedua dalam dewan masa tu. shira takde dengan aku. Takut pun ada masa tu. haha . Nasib baik ada Ikah dengan Hidayah. Masa tu diorang duk belakang aku. Tapi tengok aku sorang , diorang duk dengan aku sekali. Haha. Masa tu memang aku rasa lega gila lahh. Sebab aku takut duduk sorang2. haha. Nasib diorang ada XD. Okayy tu jeee. Babai ~