+Follow








Hey readers♥. I'm Nurulsyahira Amira Abd Hamid . 16 years old. Stay at Perak. In relationship with Muhammad Azmin ♥ . Please be nice here and no haters or copypaste here. Thankyou :D facebook


Meet The Owner
Just walking and walking to future

Name : NurulSyahira Amira Abd Hamid
Famous as : Mira and Anak Bear
Birthday : 08/09/1997
Age : 16 years old :)
Stay at : Perak
Status : In relationship

Favorite:
- Make a new friendship
- Blogging
- Chocolate, m&m
- Domo
- Blue, Purple , Red , Pink , White , Black
- Readers, followers

Non-favorite:
- Anons, Haters
- Liar, Arrogant
- Slow internet line
- To forget someone we were close to him/her.
- Hypocrite
- Insects
- Timeline




Be the best, dont dissapointed someone
Get something wrong in here? Ask me!



Behind the skin
Some people help me :D

Originally layout by Aulia Septiya
Big helped from Gyapo and Capitol
Other from Adobe Photoshop CS5, Photoscape, Ziera and Colourlovers

Sahabat ^^
Wednesday, June 4, 2014 @ 12:05 AM // leave a comment? [0 letters]


/Assalamualaikum\

Hai. Gambar kat atas tu sebenarnya dah lame. Baru sekarang nak post. Haha. Tu pun saje saje je post. Sebab aku ni kan sebelum nak update sesuatu suka masukkan gambar dulu. Jadi disebabkan aku malassss sangat nak ambik gambar kat weheartit.com, aku pun ambik je lah kat album yang ada dalam laptop ni haa. Hehe x). Okay, sekarang aku nak cerita pasal sahabat. Semua orang pun mesti tahu kan apa makna sahabat? Bila aku dah pindah sini. Aku mula tahu apa itu sahabat. Kat sini aku mula belajar apa itu erti kawan dan apa perbezaan antara kawan dan sahabat. Jadi aku nak kenalkan dulu kesayangan kesayangan aku ni xD

----------------------------------------------------------


Haaa nampak yang duk belakang aku tu? Itu Basirah. Basirah ni kawan aku dari aku sekolah rendah lagi. Dia kawan pertama aku. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab masa aku baru pindah sekolah Sk kompleks , dia lah yang jadi kawan aku. Masa tu darjah 2. Aku dengan dia dulu memang rapat gila. Tp sayang , masa darjah 3 aku dengan dia kelas lain. Sampai lah darjah 5 ke 6 entah baru satu kelas dengan dia. Sekolah Menengah pun sama sama dengan dia. Memang satu kelas. Tp dia duk dengan wani. Sekolah Menengah, dia rapat dengan wani. Tp aku dengan wani selalu gaduh. Sebab cemburu. Hahaha. Bila basirah rapat dengan aku, wani cemburu. Bila wani rapat dengan basirah, aku pulak cemburu. Hehe. Tp kami bertiga tetap rapat. Tak pernah berpisah. Kadang2 masa jalan pun, aku dengan basirah pegang tangan. Apa? Lesbian? Oh no wayy, ni lah dinamakan besties! Dah macam adik beradik dah^^

Basirah dia faham perasaan aku. Aku dengan dia pun jarang guna panggilan " aku mu " . Selalu berubah ubah panggilan. Basirah dia dulu garang. Pergh, aku dengan dia selalu gaduh. Tp tak lama. Sekejap je. Mulut basirah pedasss. Tp aku tak heran, sebab aku dulu pun pedass juga. Berbisa. Cewahh. Tp tu dulu. Sekarang dah berubah. Jadi baik. *Ehemm. hahahaha xD . Okay. Next!


Haaa ini lah wanii. Dia lah paling rapat dengan basirah dan dia lah paling manja^^. Wani , dia sensitif. Sangat sensitif. Hati dia lembut dan mudah terasa. Aku ni jenis kasar. Jadi dulu masa form 3 pernah lah gaduh dengan wani. Sebab coklat je. hahaha. Sampai wani menangis disebabkan aku. Lepas gaduh tu, memang aku keluar terus dari kelas. Basirah ikut aku dari belakang. Memang aku masa tu pegi jalan2 , tenangkan fikiran. Nasib masa tu masa rehat. hahaha. Masuk dalam kelas memang aku pisahkan meja yang kami gabungkan. Aku rasa lama lah juga pergaduhan tu. Tapi sampai bila kan? Aku pun cuba lah berbaik dengan wani. 

Lagipun masa tu aku rasa aku yang salah. Entahlah. Lupakan je lah. haha. Wani dengan aku ni macam kembar. Cuba tengok gambar tu. Nampak macam kembar tak? Hehe. Dulu kat sekolah, bila kami berdua jalan same2, mesti ramai yang tanya " Ni kembar ke? " . Sampai Cikgu pun ada tanya. Ketinggian kami pun nak dekat sama, pakai cermin mata same2 pulak tu. Memang nampak macam kembar lah. Aduhhaiii, rindunya dekat dia ni. Cuti tahun lepas wani tak ada. Tak dapat hang out same2. Dah lame kot tak jumpa dia. Rindu woi. 

Ada satu yang aku tak boleh lupa. Aku dengan wani pernah gaduh pasal lelaki!. Hahaha. Macam budak2 kan? Tp tu masa form 2. Masa tu aku sukakan salahuddin dan masa tu juga wani sukakan salahuddin. Jadi aku pun berubah hati kepada Miqdad. Lepas tu miqdad pulak wani suka. Lepas tu aku suka shah. Shah pun wani suka. Last last aku suka zulhilmi. Ha yang ni wani taknak. Ajet ajet katanya. hahaha. Kalau diingatkan memang kelakar. Tp tu lah kenangan. 

Bila cerita pasal ni, aku teringatkan C.ku . Ahhh c.ku pernah buat hati aku berbelah bagi. Yelah, masa tu aku suka Z. C.ku pulak suka aku. Pernah sekali tu, tengah malam. C.ku pernah buat hati aku rasa sesuatu. Yelah, hati sape tak melting kalau tengah malam hantar voicemail lepas tu hantar lagu jiwang. Gila kau , sape2 pun melting kot!. c.ku romantik tapi tu lah aku pilih Z. Hahaha. Lepas c.ku. syazwan pulak datang. Masa tu form 3. Aku dengan dia tuisyen same2. Pernah sekali tu syazwan hantar mesej and luah isi hati dia lepas tu suruh aku rahsia jangan bagitau Z. Yelah, kawan dia sendiri. Aku pun masa tu macam Ohh my goddd apa benda semua ni -.- . and yeahh bulan lepas kot syazwan ada call aku. Gila lahh , dia simpan lagi nombor aku tu. hahahaha. Okay next!


Yang ini Najiha^^ . aku rasa pasal najiha tak banyak sangat. Sebab aku dengan dia pun baru rapat masa aku form 3. Yelah, duk sebelah dia. Memang lah rapat. Perkara yang paling aku ingat pasal najiha ni, dia suka nasihatkan aku. Tp dia ni pun pedas juga mulut dia. haha.Tp tak kisah pun. Najiha suka marah aku. Bila dia nampak aku dengan Z , dia akan potpetpotpetpotpet. hahaha, Apa yang dia cakap akan masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Hehehe. Apa yang aku suka tentang dia, dia jenis tak ambik kisah dan kuat belajar. Yeahh, dia memang kuat belajar. Dia pernah cakap " Kawan Baik" tak pernah ada dalam hidup dia tapi aku tetap masukkan dia dalam senarai kawan baik aku. Walaupun dia taknak. Hahaha. Sebab dia ni selalu ada dengan kitorang. Jalan sesame, berkumpul sesame. Memang mana2 je , dia akan ada.  Baru je minggu lepas dia mesej aku. Huyooo, rindu juga dia kat aku. Hehe. Apa2 pun aku harap dia berjaya dan dapat semua A dalam Spm. Buktikan kat mak mu jihaa. Mu bolehhh ;)


Dannnn yang terakhir. Ni lah Adlina. Adlina aku dah rapat dengan dia masa form 2. Bila basirah rapat dengan wani. Adlina lah yang akan rapat dengan aku. Jalan2 dengan aku. Aku rasa dia yang rapat dengan aku sekarang ni. Walaupun aku dah pindah. Dia tetap rapat dengan aku. Selalu juga mesej dengan dia. Tu pun sebab aku selalu luahkan apa yang aku rasa. Bila aku ada masalah, dia lah yang selalu ada dengan aku. Dia memang selalu ada dengan aku.

Macam haritu bila gaduh dengan Azmin. Automatik kepala aku ni akan ingat Adlina dan memang masa tu aku akan menangis gila2. Memang terus call adlina. Cerita kat dia. Dia pandai. Pandai tenangkan hati aku ni. Nasihatkan aku. Dulu pernah gaduh teruk dengan adlina. Sampai mencarut. Serius, aku dulu memang panas baran. Mulut pun berbisa. Haha. Jadi tak kisah lah kenapa diorang semua ni panggil aku singa. hahaha. Mana taknya masa form 2 pernah gaduh dengan syakir. Sebab syakir pijak kerusi aku. Memang habis terbalik meja dengan kerusi dia. Hahahaha.

Adlina , dia banyak juga bersabar dengan aku. Banyak weii. Walaupun aku berkasar dengan dia, dia sabar jee. Walaupun salah aku, dia pulak yang minta maaf. Pernah sekali, adlina cemburu dengan aku. Sebab aku rapat dengan orang lain dan bukan dia. Dia sendiri mengaku. Aku memang rasa bersalah. aku nampak perubahan masa tu. Aku memang menangis. Nasib baik, sebelum aku pindah , aku dengan adlina rapat macam biasa. Kalau tak memang aku menyesal.

Ape2 pun aku sayang diorang semua ni. Aku tak boleh takde diorang. Diorang pun separuh dari semangat aku juga. Selalunya yang bagi semangat kat aku memang family aku. Tp bila family aku tak bagi semangat, diorang ada. diorang yang bagi semangat. Sekarang ni dah kurang. Sebab aku dah pindah sekolah. Jadi dah jarang contact diorang semua ni. Sekarang ni Azmin pulak yang bagi semangat. Harap Azmin tak hilang lagi lah lepas ni. hahaha. Sahabat yang selalu ada dengan kita . Sekarang susah nak cari kawan yang betul betul kawan. Kawan yang tak pentingkan diri sendiri dan kawan yang bukan talam dua muka. Kat sini memang aku banyak belajar. Aku tengok semuanya.

Ada kawan depan baik tapi belakang mengutuk. Itu yang aku risau. Risau kawan aku pun macam ni. Sekarang kawan2 aku dah tak macam dulu. Lepas aku pindah, diorang dah berpecah. Ahhh sedih wei. Memang sedih. Tapi aku dah berjanji, bila aku balik sana , aku akan pulihkan semua ni and our friendship will never end. Takkan tamat. Aku harap persahabatan kami ni kekal dan takkan terpisah :)